Kategorie
SocialMedia
11 lutego
2015
Blog
1133 Views

Księga znaku. Co to jest?

Księga Znaku jest zbiorem reguł, które opisują stosowanie znaku; zawiera wszelkie odmiany znaku wraz z sugestiami ich zastosowania, kolorystykę oraz istotne ograniczenia.


Znak jest podstawowym elementem tożsamości wizualnej firmy, który ze względu na formę i kolorystykę stwarza jej wizualną odrębność. Podstawowa Księga Znaku to standaryzacja logo – opis jego budowy i przykłady jak należy stosować znak. Bardzo rozbudowana Księga powinna zawierać bardziej szczegółowe opracowania oraz konkretne przykłady realizacyjne z użyciem logo i logotypu. Logo może składać się z sygnetu, logotypu oraz tagline. Logotyp jest natomiast graficzną formą interpretacyjną brzmienia nazwy i w sposób jednoznaczny ją identyfikującą.  Logo bardzo często bywa mylone z logotypem, niemniej warto pamiętać, że logotyp może być częścią bądź głównym określeniem logo, jednak nie odnosi się do logo złożonego z części typograficznej oraz sygnetu.

Standardowa Księga Znaku składa się z kilku elementów:

  • Genezy powstania logo
  • Podstawowej wersji znaku
  • Alternatywnych wersji znaku
  • Konstrukcji znaku
  • Pola ochronnego oraz pola podstawowego znaku
  • Kolorystyki znaku
  • Typografii znaku
  • Skalowania i minimalnego rozmiaru znaku
  • Stosowania znaku na różnych tłach
  • Niedopuszczalnych modyfikacji

Księga Znaku jest obszernym dokumentem, który może występować w wersji elektronicznej oraz drukowanej. Zawiera szereg zasad, które ułatwiają pracę z logo, i pozwalają odpowiedzieć na pytania i problemy, które pojawiają się w  czasie jego stosowania.

 

Potrzebujesz księgi znaku? Możemy ją przygotować dla Ciebie. 



Masz pytania? Napisz do nas teraz... Wyślij